C C C C A+ A A- X

Съобщение относно създадена организация за справки, подаване на документи и достъп до сградата на Районен съд - Севлиево в условията усложнената епидемична обстановка.

Дата на публикуване 13 ноември 2020 Последна редакция 13 ноември 2020 новини Отпечатай

Предвид усложняващата се епидемична обстановка, свързана с разпространението на COVID-19, Севлиевски районен съд призовава гражданите и адвокатите, страни по дела в съда да се възползват от възможността за дистанционно подаване и получаване на книжа и документи, както и за извършване на справки по вече постъпилите и образувани дела. Във връзка с предвидените и гласувани промени в Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13.03.2020 г., молим участниците в съдебните производства да посочват електронен адрес за получаване на съобщения, както и телефони за връзка за своевременното им уведомяване в случай на отлагане или пренасрочване на делата. Използването на предвидения в закона начин на връчване на съобщения и книжа ще допринесе съществено от една страна за намаляване на струпването на хора в сградите на съда и съответно за избягване на рискове за здравето им, а от друга – ще облекчи работата на служба „Връчване на призовки и съдебни книжа“, като се намалят рисковете за здравето на работещите в съда.

Създадена е организация за допълнително улесняване извършването на отдалечени справки, като такива могат да бъдат извършвани, както чрез сайта на съда, през ЕПЕП (за регистрирани страни), така и на телефоните, посочени на сайта на съда https://sevlievo-rs.justice.bg/bg/10901

Съдебни книжа могат да се подават с валиден КЕП /квалифициран електронен подпис/ чрез посочените на интернет - страницата на съда електронни адреси: criminal-case1@sevlievo.court-bg.org – за наказателни дела и на civil-case1@sevlievo.court-bg.org – за граждански дела. При наличието на предварително изразено писмено съгласие, изпращането на съдебни книжа по електронен път се извършва на заявените от страните и/или техните представители електронни адреси, в съотвествие с Правилата за изпращане на съобщения и призовки чрез електронен пощенски адрес.

По същия начин се процедира и при работата с вещите лица, назначени за допуснати по делата експертизи, като изпращането на съдебните книжа, необходими за тяхното изготвяне, както и входирането на вече изготвените експертизи, може се извършва по електронен път. Тази възможност се прилага в случаите, в които експертизата би могла да бъде изготвена без физическото използване на материали, съдържащи се в самото дело.

Изготвените експертни заключения по граждански и наказателни дела могат да бъдат депозирани както следва: criminal-case1@sevlievo.court-bg.org – за наказателни дела и на civil-case1@sevlievo.court-bg.org – за граждански дела.

С цел предотвратяване струпването на хора, участниците в съдебни заседания се допускат в сградата на съда непосредствено преди началото на съдебното заседание, за което са призовани. Всички посетители на съда следва да бъдат с поставени предпазни маски, които плътно покриват носа и устата и при влизане следва да дезинфекцират ръцете и краката си посредством поставените на входа дезинфектанти. Не се допускат лица с признаци на респираторни заболявания - хрема, кашлица, повишена телесна температура и други грипоподобни симптоми. Работното време на службите за работа с граждани е от 09.00 до 12.00 часа и от 14.00 до 17.00 часа (в периодите от 8,00 ч. до 9,00 ч. и от 12,00 до 14,00 ч. се извършва основна дезинфекция на общите части на сградата и на помещенията с обществен достъп). След приключване на съответната дейност, посетителите на съда следва незабавно да напуснат сградата.

Този сайт използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на сайта.

Приемам Отказ Повече информация