Съобщение относно създадена организация за справки, подаване на документи и достъп до сградата на Районен съд - Севлиево в условията усложнената епидемична обстановка.
Предвид усложняващата се епидемична обстановка, свързана с разпространението на COVID-19, Севлиевски районен съд призовава гражданите и адвокатите, страни по дела в съда да се възползват от възможността за дистанционно подаване и получаване на книжа и документи, както и за извършване на справки по вече постъпилите и образувани дела. Във връзка с предвидените и гласувани промени в Закона за мерките и действията по време на извънредното положение, обявено с решение на Народното събрание от 13.03.2020 г., молим участниците в съдебните производства да посочват електронен адрес за получаване на съобщения, както и телефони за връзка за своевременното им уведомяване в случай на отлагане или пренасрочване на делата. Използването на предвидения в закона начин на връчване на съобщения и книжа ще допринесе съществено от една страна за намаляване на струпването на хора в сградите на съда и съответно за избягване на рискове за здравето им, а от друга – ще облекчи работата на служба „Връчване на призовки и съдебни книжа“, като се намалят рисковете за здравето на работещите в съда.
Създадена е организация за допълнително улесняване извършването на отдалечени справки, като такива могат да бъдат извършвани, както чрез сайта на съда, през ЕПЕП (за регистрирани страни), така и на телефоните, посочени на сайта на съда https://sevlievo-rs.justice.bg/bg/10901
Съдебни книжа могат да се подават с валиден КЕП /квалифициран електронен подпис/ чрез посочените на интернет - страницата на съда електронни адреси: criminal-case1@sevlievo.court-bg.org – за наказателни дела и на civil-case1@sevlievo.court-bg.org – за граждански дела. При наличието на предварително изразено писмено съгласие, изпращането на съдебни книжа по електронен път се извършва на заявените от страните и/или техните представители електронни адреси, в съотвествие с Правилата за изпращане на съобщения и призовки чрез електронен пощенски адрес.
По същия начин се процедира и при работата с вещите лица, назначени за допуснати по делата експертизи, като изпращането на съдебните книжа, необходими за тяхното изготвяне, както и входирането на вече изготвените експертизи, може се извършва по електронен път. Тази възможност се прилага в случаите, в които експертизата би могла да бъде изготвена без физическото използване на материали, съдържащи се в самото дело.
Изготвените експертни заключения по граждански и наказателни дела могат да бъдат депозирани както следва: criminal-case1@sevlievo.court-bg.org – за наказателни дела и на civil-case1@sevlievo.court-bg.org – за граждански дела.
С цел предотвратяване струпването на хора, участниците в съдебни заседания се допускат в сградата на съда непосредствено преди началото на съдебното заседание, за което са призовани. Всички посетители на съда следва да бъдат с поставени предпазни маски, които плътно покриват носа и устата и при влизане следва да дезинфекцират ръцете и краката си посредством поставените на входа дезинфектанти. Не се допускат лица с признаци на респираторни заболявания - хрема, кашлица, повишена телесна температура и други грипоподобни симптоми. Работното време на службите за работа с граждани е от 09.00 до 12.00 часа и от 14.00 до 17.00 часа (в периодите от 8,00 ч. до 9,00 ч. и от 12,00 до 14,00 ч. се извършва основна дезинфекция на общите части на сградата и на помещенията с обществен достъп). След приключване на съответната дейност, посетителите на съда следва незабавно да напуснат сградата.